Bohaterowie, których poczynaniami sterują gracze muszą umieć walczyć. Walczą mieczem, toporem, kuszą, łukiem, zaklęciami lub innymi rzeczami. Walczą też z różnymi przeciwnikami. Walczą z bandytami, którzy napadli ich podczas podróży. Walczą z złym magiem, który ma zamiar zawładnąć ziemią. Walczą z smokiem, który pustoszy okoliczne wioski.
Jednak ostatnio pomyślałem nie o samej walce, ale o tym co dzieje się zaraz po niej. Moi gracze zazwyczaj przeglądają ekwipunek przeciwników, a jeśli znajdą coś interesującego to zabierają to ze sobą. Jeśli zaś walczą z jakimś potworem, to jeśli zabijają go na zlecenie, odcinają mu głowę jako dowód dla zleceniodawcy. Jeśli zaś zabijają go tylko dlatego, że ich zaatakował to zazwyczaj wycinają z jego ciała interesujące ich narządy np.: kły, zasobniki z jadem, łuski, skórę pazury itp..
Jednak po wykonaniu tych czynności moi gracze zbierają swoje rzeczy i wracają na trakt. Zacząłem się zastanawiać czy nie powinni usuwać zwłok z traktu. Chować pokonanych. Zrobić im chociażby prowizoryczne groby.
Pozostawianie ciał na środku drogi może spowodować różne nieprzewidziane i niekoniecznie dobre skutki:
- Jadący tą drogą żołnierze mogą zobaczyć kilka ciał leżących na środku traktu. Po obejrzeniu nich nie zauważą, że są to ciała bandytów i wyślą za bohaterami list gończy lub pościg.
- Kilka dni po walce pada deszcz. Kawałki gnijących ciał zostały spłukane do rzeki. Chłopi z okolicznych wiosek potrują się.
- Leżące ciała spowodują, że w okolicy zwiększy się liczba drapieżników dzięki czemu okolica ta stanie się bardziej niebezpieczna.
1. Palenie ciał. Zebranie ciał na wielki stos i podpalenie go.
2. Kopanie grabów. Dość długotrwały i uciążliwy sposób, ale czegóż się nie robi dla spokoju dusz.
Sądzę, że podczas gry każdy powinien pochować pokonanych. Nawet jeśli są to bandyci, ponieważ trzeba mieć szacunek do każdego zmarłego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz